siwo tak jak by bym lub para, sam nie wiem, płynu ubywa mi już od ok 3 miesięcy ale nie mogę zlokalizować gdzie, mniej wiecej tak 100ml dolewam co 2 miechy, ale szyby nigdy nie parowały, dopiero od 4 dni gdzieś, jak zapalam auto to zawsze mam na zimne powietrze, szybciej się silnik nagrzewa
Podłoga z tego co pisał autor tematu była sprawdzana.
Czy wyjmowałeś filtr przeciwpyłkowy i sprawdzałeś jego stan? Według mnie tutaj ewidentnie prosi się o serwis klimatyzacji, nabicie czynnika i ODGRZYBIENIE całej instalacji. Bo to jak ty teraz jeździsz to jest aż niezdrowe dla Ciebie
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Kolega wspomniał tez ze mu płynu ubywa, wiec oprócz tego serwisu klimy(tez mu wspomniałem o tym wcześniej) moze byc jakas usterka mechaniczna skoro płynu gdzies ubywa. cos gdzies tam się rozszczelniło.
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
ewidentnie czuć płyn w aucie więc sądzę, że raczej na pewno rozszczelniła się nagrzewnica, polecacie nowa czy używaną nagrzewnice?, wszystkie były takie same?? zastanawiam się czy nie wsypać czegoś do uszczelnienia układu bo nie mam teraz możliwości wymiany
[ Dodano: Pon 03 Lut, 14 17:04 ]
czy takie cos uratowałoby mnie dopóki nie wyzdrowieje czyli ok 1.5 miesiaca?
wolas, jak uzywana to dobrze by było zeby była szczelna, sprawna itp trzeba by ją sprawdzić. ja nie miałem jeszcze w zadnym aucie problemow z nagrzewnicą wiec wiem za bardzo jak mozna ją sprawdzic, natmiast kilka razy byłem przy wyjmowaniu i to własnie jak pokazał ahmed799, to wybebeszenie deski.
ten wiatraczek który dałes w linku jesli faktycznie ma byc na ten krótki czas moze i da rade, róznie jest z produktami tego typu, czasem moc tego urządzenia moze byc za mała na gniazdko 12v w aucie i przy dłuzszej pracy moze sie cos spalic itp zapowiadaja teraz ocieplenie i przerwe w mrozach wiec moze za duzo tego nie bedziesz zmuszony uzywac.
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
ale do nagrzewnic czy ogolnie do układu chłodzącego? bo do samych nagrzewnic chyba nie ma, pewny nie jestem. co do takich uszczelniaczy to wszystko zalezy od tego jak duza jest nieszczelność
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Proszek do uszczelniania układu chłodzenia używałem w poprzednim aucie z silnikiem 1,9TD przy wyciekach z nagrzewnicy , i w Octavii do załatania chłodnicy dosyć dużego rozszczelnienia w dolnym rogu . W obu przypadkach z pozytywnym skutkiem po ok 4-5 lat. Należy pamiętać żeby operację przeprowadzić dokładnie wg instrukcji. Właściwe przeprowadzenie gwarantuje dalszą bezproblemową eksploatację przez kolejne lata. Dodam, że nigdy nie miałem problemów z temp. silnika i chłodzeniem po takiej "doraźnej" naprawie. Wiem, że są przeciwnicy tych uszczelniających proszków, mogą więc skorzystać z tak samo działających płynów. U mnie rezerwowo taki proszek leży w schowku. Oby już nigdy mi się nie przydał. Pozdrawiam.
dzieki Maro2225, czekam jeszcze na wiecej za i przeciw
[ Dodano: Wto 18 Mar, 14 12:19 ]
nagrzewnica już jakiś czas temu wymieniona. roboty w ch.. i jeszcze trochę, ale wszystko wróciło do nory, nie życzę nikomu takiej usterki
wolas, szyby paruja od wilogoci znajdujacej sie wewnątrz oraz od tego ze sa brudne.
Zamieszczone przez wolas
posiadam manualna klime, po przełączeniu na z zimnego na ciepłe powietrze daje się odczuć przez chwile nieprzyjemny zapach
- musisz jechac na serwis klimatyzacji, celem wyczszczenia i odgrzybienia układu oraz wymiane czynnika chłodzącego
Twoja rada się u mnie nie sprawdza filtr wymieniony kilka dni temu, serwis klimy zrobiony a przednia szyba mocno paruje (dzisiaj rano po przejechaniu jakichś 15 km z nawiewem na szybę wciąż była zaparowana). Mimo różnych ustawień nawiewu na szybę (nieważne czy zimne czy ciepłe powietrze, czy z klimą czy bez) para nie schodziła za dobrze - jakieś 10 cm od dolnej krawędzi było tak zaparowane, że nic nie było widać - powyżej trochę lepiej, ale szyba też zaparowana, do tego tylne boczne szyby. W czym może leżeć problem?
pablokinah, na szybę wieje tak jak wiało odkąd mam to auto a wcześniej para normalnie schodziła przy puszczeniu zimnego nawiewu na max obroty (nawet bez klimy)
Kurcze nie wiem da się zajrzeć , do wentylatora mozna chyba zdejmując schowek a dalej to już trzeba po omacku znaleźć gdzie jest nagrzewnica może będzie ją widać i będzie gdzieś widoczny przeciek lub nalot biały odparowany płyn ?
pablokinah, nie, bo wyraźnie słychać jak po naciśnięciu przycisku od obiegu zamkniętego klapa zmienia położenie.
to że słychać silniczek nie znaczy że klapa zmienia położenie, koło zębate pęka i kręci się sama oś silniczka, nie zmieniając położenia klapy, bądź zmieniając je połowicznie, i np klapa jest zamknięta do połowy co powoduje parowanie szyb, u mnie tak było, ręcznie pomogłem klapie się otworzyć na maksa, i odłączyłem silniczek, bo potrzeba rączek ginekologa żeby wyjąć ten silniczek i naprawić.
Pixon, nie, w aucie sucho. Co ciekawe dzisiaj w nocy w pracy miałem lekki przymrozek (szyby przód + tył zamarznięte) więc kilka minut przed wyjściem odpaliłem auto, tak zostawiłem i o dziwo tylko przednia szyba była zaparowana i to tylko wzdłuż dolnej krawędzi w żaden sposób nie ograniczając widoczności. Ciepły nawiew puszczony na szybę bez klimy i szyba nie parowała. Ja już głupi jestem :lol:
Komentarz